Det börjar närma sig...

I fredags fick vi hem våra studentmössor och nu känns det verkligen att studenten närmar sig. För cirka ett år sedan sa jag att jag inte ville ta studenten och gå ut skolan för jag tyckte det var så himla kul. Någon som minns? Glöm det isåfall. Jag vet inte vad det är som har hänt, men just nu längtar jag mer än någonsin till studenten och vill bara ha ett 7- 16jobb där man vet sin plats, träffar jobbarkompisar och har med sig sin matlåda.

Man kan väl säga att jag har förändrats ganska så mycket bara det senaste halvåret och jag tror faktiskt att det mesta är positivt. Mycket är nog tack vare min apu, då jag kom ut i arbetslivet och fick en inblick i allt runt omkring. Jag kommer så väl ihåg i somras då jag kom hem ifrån jobbet med ett leende på läpparna VARJE DAG och berättade och tjatade hemma om hur bra allt var, tack vare jobbet.

Jag hoppas så innerligt att jag får ett bra jobb efter studenten och att det blir kring hemtrakterna. Det var inte längesedan jag sa att jag skulle flytta och bo i Kalmar, men jag passar nog faktiskt bättre hemma...

Med andra ord; Det kan hända så otroligt mycket på bara ett år, så det bästa är nog att leva i nuet och ta vara på varenda dag som man får här i livet. "If you snooze, you lose."



/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0