Studiebesök på arenan

På förmiddagen var alla byggtreorna ute på arenan. Det är full rullians där ute nu så guidningen fick lärarna sköta och det kändes som om vi var inne i varenda lite vrå typ allt ifrån bastu till vipläktare. Jag tyckte att hela bygget kändes väldigt stort, men det var jag tydligen ensam om att tycka hehe. Däremot så ser hela arenan väldigt hög ut utifrån sett, men så kändes det inte när man stod inne på läktarna. Svårt att förklara och jag tänkte faktiskt ta upp mobilen och ta lite kort, men gjorde det inte av någon lustig anledning för tro det eller ej (det här kommer låta konstigt) men någonting sa mig att det inte är sista gången jag stod där.

Jag träffade två bekanta NCC:are som har varit ute på OKG och jobbat också. Den ena, som också är lärling sa typ så fort han fick se mig: "Så du skulle också hit nästa vecka?". Alltså, jag trodde jag skulle tappa hakan. Men jo mycket riktigt, så är det något som cheferna har kommit överrens om tydligen. Det kändes väldigt lustigt och min magkänsla är dessutom också lustig. Jag ser dock fram emot arenan för ett sånt stort bygge är ju lite coolt att få vara och jobba på. Dessutom så älskar jag att träffa nya människor och där ute är det cirka 100 personer som arbetar. När jag var ny på OKG så var ju typ bara dom 15 gubbarna i extas och skulle prata och skämta och det kändes som att allt kretsade kring mig. Men det är som sagt inte så många byggare som har en tjej vid matbordet och det tog dom minsann vara på. ;) Fy vad jag saknar gänget på OKG alltså... Men nästa vecka blir det andra bullar och antagligen väldigt många nya namn att hålla reda på. Spännande! :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0