Tisdag

Halvön blev arenan som slutligen blev Oskarshamn... Ja det är inte undra på att jag är förvirrad alltså. Ute på OKG var det bara jobb på aktiv sida och när jag hade fått höra om att jag skulle till arenan så blev det inte så heller. Eftersom bygget är i slutskedet så ska dom börja avveckla folk där nu, så då kom dom på att det kanske inte är så bra att ta dit lärlingar. Jag är glad över att få jobba iallafall för jag trivs så himla bra, vart jag än hamnar.

I fredags fick jag order utav chefen om att jag skulle ta med verktyg, det glada humöret och den positiva inställningen till Kristinebergs kyrkan på måndagmorgon. Jag fick även veta att det var jag och "en gammal farbror" som skulle vara där och jobba. Min chef är ju rolig alltså. När jag kom dit igår så hade jag förväntat mig en tjurig gammal gubbe, men istället så skakade jag hand med en trevlig kille på 23 år.

I snart ett år har jag varit inne i den här branschen och jag har bara träffat en massa supertrevliga och jättesnälla människor. När ska jag få jobba med en hemsk, tjurig, gammal gubbe som tycker att jag ska stå hemma vid spisen eller nått istället??? Innan jag gick ut på min första APU så hade man typ försökt förbereda sig för "alla tjuriga, gamla gubbar" som alla varnade om, men var är dom egenligen? Jag har ju ändå träffat en hel del människor och ska alla verkligen va så här trevliga och ge mig snälla kommentarer, peppa och mata mig med kanelbullar och kakor? :) Jag klagar inte isåfall och om jag inte får jobba med det jag vill efter studenten, så går jag nog in i väggen för jobbet är en stor del av mitt liv och jag tycker som sagt att det är väldigt roligt. :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0