”Har jag verkligen valt rätt, det var bara killar”

I våras intervjuade en bygglärare mig till sitt examensarbete som han gjorde tillsammans med en annan tjej som är frisörlärare. Arbetet hadlade om elever som gjort en könsotraditionellt gymnasieval. Dom ställde några frågor till ett antal tjejer som går på byggprogrammet och några killar som har valt frisörlinjen, just för att vi "bryter mönstret lite".

Hur som helst så igår fick jag det färdiga arbetet på min skolmejl och min lärare hade sagt att dom hade döpt hela arbete efter mig, så jag blev ju genast lite fundersam. Dock så fick jag mig ett gott skratt för så här löd det: "Har jag verkligen valt rätt, det var bara killar." Detta var min första tanke första dagen i ettan på gymnasiet. Jag fattade verkligen inte vad jag hade gett mig in på och kände mig typ ensamast i världen eftersom dom andra tre tjejerna hade valt måleri och det resulterade i att jag skulle bli själv med en massa killar. Nu nästan 2,5 år senare så har jag verkligen ändrat uppfattning och skulle inte vilja ha en endaste tjej till i klassen. Snacka om att man verkligen har utvecklats som person på dom här åren. Jag har fått ett mycket bättre självförtroende, lärt mig att klara mig på egen hand och framför allt så tar jag ingen skit.

Med andra ord:Gymnasiet är nog den bästa tiden i livet. :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0