Måndag

Tack och lov för att veckans längsta och definitivt tråkigaste skoldag är över!

Det var härligt att börja dagen med att typ stressa till skolan och när man väl kom dit så kom det ingen lärare. Fy fan så surt att vara i skolan när man egentligen kan ligga och sova.

Efter att ha pratat med Mats så gick vi till expeditionen och jag tog en disskussion om det här förbannade schemat som dom har ändrat tillräckligt många gånger nu. Lektionen som vi skulle ha haft hade flyttats till onsdags eftermiddagarna, men som vanligt så hade ingen utav oss blivit informerad och när jag ifrågasatte det så svarade hon snäsigt att sånt ska vi ta reda på själva. Jaha tänkte jag, så vi ska behöva komma hit varenda vecka för att se om schemat har blivit ändrat?

Först då när jag hade pratat med den där otrevliga tanten så förstod jag varför vårat schema ser ut som det gör för hon hade inte alla läsk i backen om jag säger så.

Håltimmen spenderade vi i alla fall på Strömssons med ostfrallor och semla. :P

Sedan var det typ en tretimmars lång samhällslektion där vi bokstavligt talat låg ner i papper och anteckningar. Vi skulle läsa ett långt utdrag ur en bok och sedan svara på typ 60 frågor. Underbar start på skolan när man knappt har läst en bok eller hållt i penna på över ett halvår.

Till sist så var det dags för veckans tråkigaste lektion, nämligen idrott. Alltså det är inte det att jag inte gillar att röra på mig, utan tvärtom. Med 25 killar däremot så är det verkligen inte roligt. Precis som alltid så var det bollsporter som gällde och det är typ bara att ge allt man kan och blir man dödad på kuppen så får man typ skylla sig själv.

Nu ska jag smälta maten och sedan iväg och träna! :)

/Johanna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0