Utbildning och möte med byggnadsnämnden

Idag var det första träffen med byggnadsnämnden ute i Mönsterås och först så hade vi utbildning och på eftermiddagen var det möte. Vi gick bland annat igenom plan- och bygglagen, dom visade en massa olika ritningar och pratade om olika planer exemplevis översiktsplan, detaljplan och så vidare. Det blev väldigt mycket information att ta in och till slut så hade jag med mig en hel bunt med papper och böcker hem.

Det var mycket lärorikt, väldigt intressant och trevligt att prata med andra politiker. Det känns lustigt att kalla sig för politiker och när alla skulle presentera sig för varandra så kändes det väldigt konstigt att säga: "Jag heter Johanna Magnusson, representerar S och går sista året på byggprogrammet..." Jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle hamna inom politiken, men se så det kan gå. Det är dock inget jag ångrar än så länge iallafall, utan tvärtom. :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0