Lunchrast= kundvagnsrace

Idag på mogonen hade vi först "Framtidens byggande" och då var vi i höralen och lyssnade på fyra stora byggföretag som var och pratade om deras verksamhet och vad dom bland annat ställer för krav på oss. En personalman på ett utav företagen sa så här typ: "Heej killar och tjejer, för jag ser att vi har några tjejer här. Hur många tjejer är det egentligen?" En fruktansvärd tystnad bröt ut i salen och cirka 80 byggkillar spände ögonen i mig+bygglärarna, precis som om jag skulle svara på den frågan... Så jag lyckades till slut kraxa ur mig; "Det är bara jag". Jag fattar inte att han kunde undgå att det bara var en tjej i salen, men ja han sa iallafall: "Ensam är stark" och det kanske stämmer, vad vet jag. :P Det kände väldigt dumt i allafall.

Sen hade vi två timmars lunchrast och då hann vi med mycket. Först var jag, Kristoffer och Mattias inne på stan för Mattias skulle köpa färg. Efter det åkte vi ut till IKEA och åt mat, körde kundvagnsrace och köpte godis och glass. Sedan hjälpte vi Mats att handla en dörr och ett fönster till friggeboden på Bauhaus. :)

Inne på Bauhaus var det Mattias tur att åka vagn för på IKEA körde han typ racet med mig, så tanterna höll nästan på att bli av med benen. ;)



/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0