Onsdag

Jaha, veckorna och livet flyter på vare sig man vill det eller inte. Kände att det var dags för en liten uppdatering här iallafall. Jag smaskar fortfarande på en massa glass och pressar en massa apelsiner och någon gång måste jag väl ändå bli frisk. Träningen ligger iallafall på is den här veckan för jag vill verkligen vara pigg till helgen och hitta på något kul.

Skolan är typ som vanligt. En massa bus, ja nästan lite för mycket ibland. Idag var vi på studiebesök och det var faktiskt ganska så meningslöst och lustiga människor också för den delen, så till slut stod alla bara och skrattade åt allt. Precis som med allt annat egentligen. Skolan är en lek och jag känner mig nästan för mogen för den nu. Jag vill ut i verkligheten och jobba.

Mattias och jag var även på gymnasiemässan på Jenny en sväng idag. Jag tog en massa kataloger, fick en röd jojo av lantmäteriet som Mattias inte ville ha, var social och pratade med alla som flög på mig medans Mattias gick runt och snodde en massa pennor. Det kändes som om ingen kurs eller högskola passade våran inritkning och program, så egentligen fattade jag inte vad vi gjorde där. När en gubbe frågade vad jag gick och vad jag ville bli så sa jag att jag gick bygg och ville bli ingengör. Han undrade hur mycket matte jag hade läst och det visade sig att jag inte kommer så långt med min B-kurs. Till alla ingengörsutbildningar måste man ha läst matte E och fysik B. Haha, jag har inte ens tänkt bli någon ingengör men något var jag ju tvungen att säga när han frågade för jag kunde ju liksom inte säga snickare och att vi egentligen bara var där för att få pennor. :P

I eftermiddags hade jag utvecklingssamtal med Mats och man kan knappt kalla det ett utvecklingssamtal för han sa bara att allt var kanon typ. Sedan satt vi i över en timme och pratade om byggnadsnämnden, klassen, skolan, jobb, byggen, personer, ja allt möjligt helt enkelt. Något utav det jobbigaste med att sluta skolan kommer bli att man inte kommer att ha samma kontakt med Mats, även om vi aldrig kommer tappa den helt och hållet. Det är verkligen en utav få personer som jag kan lita på och bättre klassföreståndare finns inte.

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0