Tisdag

Dagen har ägnats åt häckklippning. Förra gången vi skulle klippa den häcken så upptäckte Hanna ett stort getingbo. Hon kom antagligen emot deras bo med saxen. Jag gick samtidigt på utsidan utav häcken och klippte, balanserade på den smala stenmuren och tappade fotfästet och gjorde värsta hoppet med häcksaxen ner på gatan. Sekunden efteråt när jag precis insåg att jag var hel och det kändes som om jag hade hoppat ifrån värsta stupet typ så kommer Hanna ut på gatan och skriker: "Spring Johanna, det är getingar där!". Det är vid sånna tillfällen som man känner att man lever... :P

Idag körde Mia istället med avanten och jag stod i skopan och klippte det som jag kom åt, så nu ser häcken iallafall hyfsad ut. Min gamla gitarrlärare kom även fram och hälsade på mig och vi pratade lite och det var så kul att se honom igen. :) Han var verkligen världens bästa gitarrlärare, men sen gick han i pension så då fick jag en annan.

Min mobil har även gått varm hela dagen, så jag har bland annat gjort en "telefonintervju". Hehe en väldigt lång och invecklad. Jag kan återkomma om det senare, annars så lär det nog märkas på ett eller annat vis.

Vill bara påpeka att jag har världens bästa klassföreståndare som inte vill annat än att jag ska få en lärlingsplats och alla andra trevliga människor som bryr sig och tipsar. Det är guld värt och jag uppskattar det verkligen!

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0