Torsdag- Gravedigger 1 och 2

Jag tänkte göra ännu ett försök till att försöka få lite liv i bloggen igen.

Idag har det nog varit en utav dom värsta dagarna på jobbet hittills. Vi började morgonen med att kånka runt på en kista och jag kan säga att det är MYCKET som går runt i huvudet då. Den största rädslan är att locket ska lossna eller att någon utav oss kommer att tappa greppet och hur man reagerar i en sådan situation är nog ganska så svårt att svara på och jag är tacksam så länge jag inte behöver vara med om det!

Innan frukosten hann vi även med att så igen lite land. Frukosten fick vi äta uppe i församlingshemmet tillsammans med femhundrafemtioelva pensionärer för snickarn som är och bygger om i vårat personalrum har sågat av en elkabel så vi har ingen ström. Inget kylskåp, ingen radio, ingen micro, inget lyse, ingen ström till portarna i garaget, ja det är helt dött helt enkelt!

Efter att Hanna och jag hade trimmat på skogs så klämde vi in oss båda i traktorn och körde tillbaks till gamla kyrkogården för att fylla igen en grav. Jag ska inte gå in på några detaljer eller så, men jag kan säga att psyket sätts på prov varje gång och efter allt som man går igenom så stärks det ännu mer. Frågan är bara hur mycket man ska kunna fixa. Jag trodde nog aldrig att jag skulle kunna jobba på en kyrkogård, men så fel man kan ha...

Lunchen blev ordentligt försenad så vid tvåtiden var vi utsvultna och fick till slut i oss varsinn pizza. Tack och lov för att vi har innebandyträning ikväll så man får springa av sig lite! :)

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0