Mycket på gång

Hela helgen har jag varit på en PT-utbildning på ett nytt gym i stan. Dom sökte instruktörer så förra veckan skickade jag in en ansökan och så fick jag komma dit och se anläggningen och sen så frågade dom om jag var intresserad utav att vara med på den här utbildningen. Jag har länge haft en liten dröm om att få jobba som instruktör och att leda olika pass, även om jag inte har någon speciell erfarenhet utav det. Däremot så har arbetet med dansen gett mig väldigt mycket erfarenheter, så vi får se vad det blir utav det här.

Jag är mycket tacksam för att jag fick vara med på den här utbildningen för det handlade jättemycket om styrketräning, vilket jag tycker är väldigt intressant och framför allt så är det roligt. Föreläsaren pratade mycket om vikten utav att styrketräna och speciellt hur viktigt det är för oss tjejer. Vi fick även lära oss en massvis om skelettet och musklerna och det var mycket latin inblandat där. Dessutom gick vi igenom en massa övingar för hela kroppen i gymmet, både på maskinerna och med fria vikter. Föreläsaren pratade även om instruktröskunskap och visade även hur man kunde lägga upp träningsprogram.

Det var en väldigt intensiv helg, men givetvis väldigt lärorik och intressant. Nu är det bara till att börja läsa igenom kompendiet igen och försöka lära sig så mycket som möjligt.

För övrigt så är den här veckan ganska så späckad; jag måste hinna måla klart taket i hallen, imorgon är det easyline-utbildning hela dagen och möte med S på kvällen, BN på torsdag och på lördag åker vi till Åre för tusan! :)

Nu ska jag försöka få på mig något roligare än pyjamasen och sedan ska jag iväg till Helene och färga ögonfransarna, innan det är dax att köra sista rycket med penseln.

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0