Tisdag

Så var ännu en jobbarhelg gjord och som tur är så har den faktiskt gått relativt fort. Det beror nog på att jag har världens finaste tjejer omkring mig. :)
 
Igår gick jag upp skapligt tidigt och kände mig ändå pigg och utvilad, så jag städade Daniels vardagsrum och sprang 5 km och det gick riktigt bra. När min älskade kom hem ifrån jobbet så var vi och slängde en massa skräp och åkte till stan och handlade. Sedan lagade vi tacos och hade myskväll och bara njöt av att äntligen få ha en ledig kväll tillsammans. Sånt tar man verkligen vara på när man jobbar mitt emot varandra typ jämt. Kanske inte jämt, men det känns så iallafall...
 
Idag har jag dock inte gjort många knop kan jag erkänna. Jag sov jättelänge och sedan åkte jag hem till Fliset och fikade med mamma och Eve och styrde och plockade lite. Efter maten skulle Eve och jag springa spåret, men allting kändes bra så vi körde på mer och mer, så till slut blev det 8,5 km! Jag är så jäkla nöjd för så långt har jag inte sprungit sen jag fick problem med mitt knä. Det kändes dock lite emellanåt och högg till ibland, men vi saktade ner tempot och sprang ändån. Jag vet inte om det var allt prat och pepp om Göteborgsvarvet och marathon med Eve innan som gjorde det eller att det var att jag hade Evelina med mig och sprang, men riktigt skönt var det iallafall att kunna springa så långt! :D
 
Om två veckor springer vi vårens roligast lopp i Växjö, nämligen Vårruset. :)
 
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0