Göteborgsvarvet 2013 i bilder

I lördags sprang vi Göteborgsvarvet för första gången. Jag hade inte ens sprungit 21 km innan eftersom mitt knä började strula innan jul och sen dess så har jag inte löptränat mycket alls. Veckan innan så fick jag jätteont i knät när Eve och jag sprang milen, så jag visste inte ens om jag skulle fixa Göteborgsvarvet. MEN det gjorde jag! Jag bara väntade på att den där hemska smärtan skulle komma smygandes, men icke! Det var ett under!
 
Efter 12 km fick jag även syn på mitt namn på en storbildsskärm som Adidas hade och under stod det "All in för att vinna över mitt löparknä." Jag trodde jag såg i syne, men snacka om att jag fick en kick och visst fasen besegrade jag över mitt knä. :) Några veckor innan hade nämligen adidas en tävling och man skulle skriva om sitt mål inför loppet, så jag skrev några rader på skoj, men inte trodde jag att det skulle komma med. Men det var riktigt kul!
 
Hur som helst så var detta det roligaste loppet som jag har sprungit. Stämningen som var både bland löpare och publik är obeskrivlig och även om banan var lite småjobbig med backar och broar så var den relativt lättsprungen, men mycket var nog tack vare all publik. Vädret var dock väldigt varierande med både gassande sol, regn, åska och hagel. Det gick åt mycket vatten för att hålla sig på benen. Det var obehagligt att se alla som föll ihop längs med banan, men som tur var så klarade vi oss undan ifrån sånt.
 
Eve halkade däremot till på alla svampar som blev slängda i banan, så hon sträckte sig efter 17 km och fick kämpa ordentligt ända fram till mål. Trots det så fick hon en kanontid på 2:27:00 och jag kom i mål på 2:25:14 så vi är jättenöjda båda två. Nu kan det bara bli bättre tills nästa år! Jag är så himla stolt som har fixat detta och jag får så himla mycket motivation till att bli ännu bättre. Både Eve och jag har kämpat med våra blodvärden och tanken på att vi inte ens sprang för två år sen och nu fixar ett halvmarathon känns lustig, men samtidigt jävligt bra! VI ÄGER! :D
 
Här kommer några bilder som pappa tog:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0