Mönsterås Stadslopp

I lördags sprang Evelina och jag Mönsterås stadslopp. Vi hade inga större förväntningar på hur det skulle gå, precis en vecka efter maraton. Utan vi kände mest att vi ville vara med när dom väl anordnar nått lopp i närheten.
 
Tyvärr så gick det inget vidare för mig för jag mådde dåligt nästan hela loppet och det kändes som om jag skulle spy vid 4 km. Jag lyckades dock ta mig runt, men precis när jag kom i mål så var jag tvungen att kräkas... Värme och jag går verkligen inte ihop alltså. Det var likadant på Tjejmilen för då föll jag ihop i målet, men det är bara till att ta nya tag.
 
Bättre gick det däremot för Evelina som satte nytt personbästa på milen med 53:13, riktigt starkt gjort med tanke på vad vi hade sprungit veckan innan.
 
Nu har vi inga flera lopp förens i augusti så nu blir det bara träning och vila. :)
 
P4 Kalmar intervjuade oss innan loppet och så här lät det: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5883116&playaudio=4975513
 
 
 
 
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0