Seedingloppet i Växjö och Nattloppet i Kalmar

På tiden att jag skriver nått här nu!

Helgen har varit mycket bra. I fredags firade vi Daniel som fyllde år förra tisdagen, så vi hade besök både utav min och Daniels familj.
 
Lördagen bestod av löpning. På förmiddagen så var Evelina och jag i Växjö och sprang seedingloppet inför Göteborgsvarvet. Det kändes som att det kunde ha gått hur som helst för kroppen har varit allmänt seg och konstig dom två senaste veckorna, så träningen har nästan legat på is. MEN det gick ändå kanon! Både Eve och jag satte nytt personligt rekord på milen så vi är jättenöjda! Evelina sprang på 51:14 och jag på 53:52 så det känns riktigt bra att formen går åt rätt håll! :-)
 
På kvällen var det dax för Nattloppet i Kalmar och det var däremot raka motsatsen, rena besvikelsen. Det var så himla mycket folk och väldigt, väldigt trångt. Uppvärmningen såg vi inte ens och när loppet startade så kom det folk och gick i motsatt riktning. Springa gick knappt, utan i början så fick man jogga och vid slottet så bildades det typ kö för att det var så trångt. Enda positiva var väl stämningen typ, men det var nog första och sista nattloppet för min del.
 
Bild ifrån Nattloppet, kul att vi hade lyckats få med oss mamma!
 
 
/Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0