Tjejmilen

Helgen har tillbringats i Stockholm med Evelina +21andra tjejer för vi har sprungit Tjejmilen. Det är så himla smidigt med bussresor för allt är liksom ordnat och man behöver typ inte tänka på nått. 
 
Det första vi gjorde när vi kom upp på fredagskvällen var att hämta nummerlapparna och kolla in mässan. Eve och jag passade även på att anmäla oss till nästa år. Lika bra att ha det gjort eftersom vi ändå har tänkt att springa då också. 
 
På lördagen var det dax för loppet och allt kändes väldigt bra, både dagsformen och stämningen innan. Däremot så var det väldigt varmt. Förra året så var det extremt varmt och då föll jag ihop när jag kom imål så allt kunde bara bli bättre i år hade jag bestämt mig för. Evelina och jag hamnade längst fram i vår startgrupp så när startskottet gick så fick vi upp ett väldans tempo. Dom första fyra kilometrarna gick kanon sen blev det tufft både med värmen och allt folk för då kom vi ifatt en massa. Jag bestämnde mig för att ta det lite lugnare andra halvan så jag skulle slippa att bli omhändertagen i år också. Min tid blev 57:52 och det är väl helt okej. Är däremot så himla stolt över Eve som sprang på 50:02! Helt fantastisk tid!
 
På kvällen åt vi gemensam middag och söndagen ägnades åt shopping innan hemfärd. Sammanfattningsvis en riktigt bra helg! :-)
 
 
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0